De reis so far! (12 weken) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu De reis so far! (12 weken) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu

De reis so far! (12 weken)

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Februari 2015 | Australië, Sydney

Het is al een eeuwigheid geleden dat ik een bericht heb geschreven. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Na het teruglezen van mijn laatste blog bleek dat ik al vanaf kerst niet meer geschreven had. Dus bij deze een kleine update van de laatste 5 weken. Oud en Nieuw heb ik gevierd met 2 meiden uit het huis en 3 vrienden van 1 van de meiden. Het was supergezellig we hebben 's middags lekker in het zonnetje op het dakterras gezeten en 's avonds hebben we het vuurwerk gekeken van een strand in Manly. Ik miste wel een beetje de oliebollen en appelflappen haha. Op nieuwjaarsdag zijn we met een groep naar Bondi Beach gegaan om de nieuwjaarsduik te doen! Het was superleuk om met ik denk wel honderd mensen tegelijk het water in te rennen. Met een temperatuur van 30 graden vind ik de nieuwjaarsduik niet zo erg! De rest van het weekend hebben we lekker uitgerust en gerelaxed. En toen begon het gewone leven weer. Weer 5 dagen in de week aan het werk. Ik heb toen mn nieuwe supervisor toegewezen gekregen. Ik kende haar al van de weken ervoor gelukkig. Ze is heel aardig en nog heel jong dus dat is wel een voordeel. Helaas is het op het werk niet zo druk dus er is soms weinig te doen! Naast het werk gaan we in het weekend altijd wel wat leuks te doen! We gaan vaak naar het strand of naar een national park of een andere leuke plek. En twee weken geleden had ik ook lekker de maandag nog vrij omdat het Australia Day was wat hier een nationale dag is. We zijn lekker de Rocks gegaan wat het oude deel van Sydney is. Hier hebben we naar verschillende bandjes gekeken en 's avonds was er een super groot vuurwerk in Darling Harbour maar daar was ik te moe voor dus ben ik lekker naar huis gegaan. En vorig naar Milk Beach geweest waar er een evenement was opgezet dat iedereen moest komen met opblaasdingen. Dus we zijn met onze luchtbedjes in de bus gestapt en hebben lekker de hele dag op het strand en in de zee gelegen. Dit weekend is een heerlijk weekend om bij te komen. We gaan zometeen onze carnavalspakjes halen aangezien we volgende week nederlandse carnaval gaan vieren in Sydney! Zin in!!

Dat was het weer! Ik ga echt proberen vaker te schrijven!!

Heel veel liefs xx

  • 15 Februari 2015 - 11:14

    Willem En Celine:

    Gek hoor om te lezen dat je met nieuwjaarsdag met 30 graden in het water duikt terwijl het bij ons toen heel koud was brrrr.Hier is het hartje winter en we verlangen allemaal naar de zomer je komt dan ook vaak ter sprake ;-) . Leuk dat je weer bent gaan schrijven, ook voor later dan heb je een reisdagboek als herinnering. En natuurlijk nu voor ons heel leuk om jouw belevenissen te volgen.
    Jammer dat je stage niet altijd even interessant is, hopelijk kun je er toch genoeg voldoening uit halen. ,

    We wensen je weer een hele zonnige tijd toe en geniet ervan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Internship in Sydney

Voor school moet ik in mijn derde jaar 30 weken op stage. Nou kon ik gewoon saai een bedrijf opzoeken in Nederland en daar 30 weken zien te overleven of de uitdaging aan gaan met een ander land en vooral mezelf. Mijn eerste keus was New York; ik wilde al een lange tijd naar The Big Apple maar na vele avonden van CV's sturen en niks terug krijgen had ik besloten om het over een hele andere boeg te gooien. Na de kaart erbij gepakt te hebben en eens goed gekeken te hebben waar op de wereld ik nog allemaal naar toe wilde kwam ik terecht bij Australië. Ik had er al zoveel goede verhalen over gehoord en de foto's die ik van vrienden op Facebook zag waren ook te mooi om waar te zijn. Het proces van CV's sturen begon weer opnieuw maar dit keer kreeg ik al snel een bericht terug dat ze wel interesse hadden. En vanaf daar begon het over en weer ge-email en uiteindelijk had ik zoveel geluk dat ze me uitnodigde voor een Skype interview. Na 10 minuten was het eigenlijk al duidelijk ik zou naar Sydney gaan. Nu is het alleen nog wachten op school en dan kan het regelen van een visum, een verzekering, een accommodatie - en al die andere dingen die je moet regelen om 7 maanden in Sydney door te kunnen brengen - geregeld worden.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2015

Chocola, Chef Koks en een adembenemend uitzicht

17 Februari 2015

Australian Open Surf, Grease & gratis Ben&Jerry's

07 Februari 2015

De reis so far! (12 weken)

25 December 2014

Week 6 / 7

15 December 2014

Week 5
Mandy

Ik ben iemand die de wereld wil ontdekken, ander mensen en culturen wil leren kennen en zoveel mogelijk mooie plekken ziet. Nederland is een geweldig land maar er is zoveel meer!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4720

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 01 Juni 2015

Internship in Sydney

Landen bezocht: