Week 4! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu

Week 4!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 December 2014 | Australië, Sydney

Er is weer een weekje voorbij! Ik ben even vergeten wat ik in week 3 heb gedaan! Maar nu week 4! Het voelt zo raar dat ik hier al een maand zit!

De dagen op kantoor zijn niet helemaal wat ik verwacht had. Er is niet altijd wat voor me om te doen! Afgelopen vrijdag heb ik wel mee mogen werken aan het brainstormen over ideeën voor een reisbedrijf wat heel leuk was. Helaas gaan de dagen hierdoor ook niet echt snel maar ik bereid me voor op een drukke periode in het nieuwe jaar!

De weekenden zijn hier erg leuk. Afgelopen weekend had ik vrijdag een kerstborrel van het werk wat bestond uit luxe uit eten en we hadden allemaal een cadeautje gekocht met een sportthema waar we die avond een spel mee deden. Het was een hele gezellige avond waarbij ik ook het team iets beter leerde kennen.

Op zaterdag was ik vroeg wakker en ik had heel veel zin om lekker te sporten. Hardlopen is hier voor mij echt geen optie, de straten lopen naar beneden en weer omhoog en met mijn conditie zou ik waarschijnlijk niet meer verder kunnen na twee bergjes. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een park in de buurt om gewoon lekker te wandelen.. bleek er een park te zijn net achter de huizen aan de overkant van de straat.. heerlijk!! Om 9 uur ’s ochtends ben ik heerlijk gaan wandelen door dit park waar ook nog een gratis tennisbaan bleek te zijn!! En een trap van 90 treden die volop gebruikt werd om te sporten! Na 2x deze trap op en neer te zijn gerend was ik toch echt wel kapot!

Na deze verkenning van de buurt en een stevige lunch zijn Denise en ik even naar het winkelcentrum bij ons om de hoek gegaan! In eerste instantie om meloen te halen maar onderweg kwamen we zoveel leuke winkels tegen dat het ook een kleine shopsessie werd!

Zaterdag avond hadden we sinterklaas gepland met het huis!! Dit was heel gezellig! Van tevoren hadden we bij een restaurantje in de buurt pizza, pasta en salade gehaald wat we met elkaar opaten. Voor de sinterklaas viering daarna hadden we allemaal 1 leuk cadeau en 1 grappig cadeau! Na een hoop ruilen en stelen van de cadeautjes en veel competitie ging de timer af en wist iedereen wat hij/zij mee naar huis kon nemen!

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en zijn we met zn 5en (Emma, Pleun, Eline en Denise) begonnen bij Bondi Beach en hebben we de coastal walk gedaan. Dit is een lange route langs 4 verschillende stranden van Bondi Beach naar Coogee Beach. Het weer in het begin was heet maar heerlijk! We vertrokken met 29 graden, blauwe lucht, literflessen water en onze sportschoenen aan. Jammer genoeg kregen we na een paar uur veel onweer gehad en konden we naar het 3e strand niet meer verder omdat het niet meer zou stoppen met onweren en regenen, dus we besloten om de bus terug te nemen en een latere keer naar Coogee te gaan. Ondanks het onweer as het een super geslaagde dag en hebben we veel mooie plaatjes kunnen schieten.

Deze week gaan we weer lekker aan het werk en dinsdag en donderdag lekker zwemmen! Hier kijk ik nu al heel erg naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Internship in Sydney

Voor school moet ik in mijn derde jaar 30 weken op stage. Nou kon ik gewoon saai een bedrijf opzoeken in Nederland en daar 30 weken zien te overleven of de uitdaging aan gaan met een ander land en vooral mezelf. Mijn eerste keus was New York; ik wilde al een lange tijd naar The Big Apple maar na vele avonden van CV's sturen en niks terug krijgen had ik besloten om het over een hele andere boeg te gooien. Na de kaart erbij gepakt te hebben en eens goed gekeken te hebben waar op de wereld ik nog allemaal naar toe wilde kwam ik terecht bij Australië. Ik had er al zoveel goede verhalen over gehoord en de foto's die ik van vrienden op Facebook zag waren ook te mooi om waar te zijn. Het proces van CV's sturen begon weer opnieuw maar dit keer kreeg ik al snel een bericht terug dat ze wel interesse hadden. En vanaf daar begon het over en weer ge-email en uiteindelijk had ik zoveel geluk dat ze me uitnodigde voor een Skype interview. Na 10 minuten was het eigenlijk al duidelijk ik zou naar Sydney gaan. Nu is het alleen nog wachten op school en dan kan het regelen van een visum, een verzekering, een accommodatie - en al die andere dingen die je moet regelen om 7 maanden in Sydney door te kunnen brengen - geregeld worden.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2015

Chocola, Chef Koks en een adembenemend uitzicht

17 Februari 2015

Australian Open Surf, Grease & gratis Ben&Jerry's

07 Februari 2015

De reis so far! (12 weken)

25 December 2014

Week 6 / 7

15 December 2014

Week 5
Mandy

Ik ben iemand die de wereld wil ontdekken, ander mensen en culturen wil leren kennen en zoveel mogelijk mooie plekken ziet. Nederland is een geweldig land maar er is zoveel meer!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4724

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 01 Juni 2015

Internship in Sydney

Landen bezocht: