The road so far.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu The road so far.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu

The road so far..

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 November 2014 | Australië, Sydney

Na 3 dagen kan ik alweer een kleine update geven van mijn nieuwe leven in Australië. Ik kwam dinsdag ochtend om 7 uur 's ochtends aan op het vliegveld. Na opmerkelijk gemakkelijk door de douane te zijn gekomen werd ik om 8 uur opgehaald door Dave mijn huisbaas. Hij bracht me naar het huis en liep een klein rondje met me in de buurt om even de basis dingen te weten zoals het grote winkelcentrum en het bus- en treinstation wat allebei maar 5 minuutjes lopen is van mijn huis.
Gelijk de eerste dag kwam ik erachter dat in de wereldstekker die ik mee had genomen alleen maar kleine stekkers paste dus ik begon mijn eeuwig durende zoektocht naar een wereldstekker in het winkelcentrum. Je kan je echt niet voorstellen hoe groot het is (5 etages in 1 gebouw en het zijn 3 gebouwen)! Maar ze hadden 5 media markt-achtige winkels die hem allemaal hoorde te hebben maar waar hij allemaal uitverkocht was. Dus ik vervolgde mijn zoektocht door de trein te pakken en naar het centrum te gaan! Hier heb ik wat rondgevraagd en uiteindelijk kwam ik weer in een soortgelijk groot winkelcentrum waar ze hem nog wel hadden! Helemaal blij vertrok ik weer naar huis waar ik de eerste huisgenoten ontmoette.

Na de eerste dag alleen de stad een beetje verkend te hebben ben ik met mijn kamergenoot naar het strand gewandeld. Bondi Beach was echt prachtig, de golven waren hoger dan normaal en er waren heel veel surfers in het water. Ik heb lekker uitgerust! Na het strand was het alweer tijd om te eten en tijdens het eten heb ik weer een deel van mn huisgenoten ontmoet! Het zijn er 30 ongeveer dus ik zie elke dag weer nieuwe gezichten.

Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen om vervolgens de bus gepakt te hebben naar de locatie van het bedrijf waar ik maandag begin. Na een beetje gezocht te hebben naar de bus kwam ik uiteindelijk terecht op de plek waar ik moest zijn! Het gebouw zit net naast een heel leuk klein parkje en is redelijk dicht bij de grote winkelstraat.
Toen ik toch in het centrum was bedacht ik me dat ik net zo goed gelijk wat sightseeing kon doen dus ik heb maar gewoon wat afslagen genomen en ik kwam uit bij Darling Harbour! Een super indrukwekkende haven met hele lange boulevard waar je van alles kunt vinden; musea, een chinese tuin, een playground, heel veel parken, een IMAX theatre en heel veel restaurantjes en cafees.

Na deze leuke maar drukke dag duik ik nu lekker vroeg mn bed in! Morgen word het 40 graden en ga ik met mn kamergenoot naar het strand!

  • 16 November 2014 - 21:25

    Mariska Versteeg:

    Hoi lieve Mandy hoe is het daar? en met jou? Heb je een leuk plekje voor jezelf daar? Wat leuk dat we vanuit Nederland zo met je mee kunnen lezen hoe het met je gaat, dan lijkt het net of je heel dichtbij bent:-) Nou Mandy ik hoop dat je een mooie tijd gaat beleven en veel leuke mensen ontmoet. Dag lieverd een hele dikke kus van mij en een nog dikkere van Gijs:-*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Internship in Sydney

Voor school moet ik in mijn derde jaar 30 weken op stage. Nou kon ik gewoon saai een bedrijf opzoeken in Nederland en daar 30 weken zien te overleven of de uitdaging aan gaan met een ander land en vooral mezelf. Mijn eerste keus was New York; ik wilde al een lange tijd naar The Big Apple maar na vele avonden van CV's sturen en niks terug krijgen had ik besloten om het over een hele andere boeg te gooien. Na de kaart erbij gepakt te hebben en eens goed gekeken te hebben waar op de wereld ik nog allemaal naar toe wilde kwam ik terecht bij Australië. Ik had er al zoveel goede verhalen over gehoord en de foto's die ik van vrienden op Facebook zag waren ook te mooi om waar te zijn. Het proces van CV's sturen begon weer opnieuw maar dit keer kreeg ik al snel een bericht terug dat ze wel interesse hadden. En vanaf daar begon het over en weer ge-email en uiteindelijk had ik zoveel geluk dat ze me uitnodigde voor een Skype interview. Na 10 minuten was het eigenlijk al duidelijk ik zou naar Sydney gaan. Nu is het alleen nog wachten op school en dan kan het regelen van een visum, een verzekering, een accommodatie - en al die andere dingen die je moet regelen om 7 maanden in Sydney door te kunnen brengen - geregeld worden.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2015

Chocola, Chef Koks en een adembenemend uitzicht

17 Februari 2015

Australian Open Surf, Grease & gratis Ben&Jerry's

07 Februari 2015

De reis so far! (12 weken)

25 December 2014

Week 6 / 7

15 December 2014

Week 5
Mandy

Ik ben iemand die de wereld wil ontdekken, ander mensen en culturen wil leren kennen en zoveel mogelijk mooie plekken ziet. Nederland is een geweldig land maar er is zoveel meer!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 01 Juni 2015

Internship in Sydney

Landen bezocht: