Week 6 / 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu Week 6 / 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Barneveld - WaarBenJij.nu

Week 6 / 7

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 December 2014 | Australië, Sydney

Week 6 was mijn laatste week op stage voor mijn vakantie. Die vrijdag was van veel collega's hun laatste dag voor de vakantie! We zijn vroeg begonnen met de vrijdagmiddagborrel. Na afscheid te hebben genomen van mijn supervisor en een andere collega die voor het laatst waren en iedereen een fijne vakantie te hebben gewenst ging ik lekker op tijd naar huis. Ik zou eigenlijk maandag nog werken maar werd op maandag gebeld dat als ik zou komen er niet zoveel voor me te doen was dus als ik thuis wilde blijven ik ook wel thuis kon blijven. Ik zei natuurlijk geen nee tegen een extra dag vakantie! Het begin van deze week was vrij rustig. We hebben lekker filmpjes gekeken en een beetje geshopt met de meiden uit het huis die al vakantie hadden. Verder was het plan om afgelopen dinsdag te gaan hiken maar we waren in de verkeerde bus gestapt waarbij we helemaal verkeerd uitkwamen. In plaats van bij een national park uit te komen, kwamen we midden in een winkelcentrum uit. Hè wat vervelend, nog meer winkeltjes. Omdat we nog maar 2,5 uur hadden en we binnen die tijd niet eens meer heen en terug met de bus naar het national park konden zijn we na een korte winkel ronde maar weer terug gegaan naar huis om de boodschappen voor het kerstontbijt van de volgende dag te halen. Ook bleek toen dat er een pakketje voor me lag te wachten bij het postkantoor. Helemaal verrast was ik toen ik een niet normaal grote doos in mn handen gedrukt kreeg met allemaal lieve dingen als "Present time" en "With love from Holland"! Na mijn klimtocht met de doos op mijn hoofd kwam ik dan eindelijk thuis aan. Iedereen waaronder ik was nieuwsgierig wat er in deze super grote doos zat, dus besloot ik hem open te maken. Aangezien het al kerstavond was vond ik dat de boodschap "Niet openmaken voor kerst" wel toegepast was. Na het lezen van de eerste woorden op het eerste kaartje wat ik las kwamen de tranen al. Ik kan me niet meer herinneren wat er op de kaart stond, het was denk ik meer het idee dat iedereen zoveel moeite had gedaan. Ik voelde zoveel liefde dat er opeens toch wel veel ontlading was. Naderhand heb ik alle kaartjes gelezen met de liefste boodschappen, tekening bekeken en gelijk aan de muur gehangen, en alle cadeautjes uitgepakt! Ondanks dat jullie er allemaal niet zijn voelde het alsof ik toch bij jullie was door alle mooie woorden en lieve berichtjes!!

Tags: kerst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Internship in Sydney

Voor school moet ik in mijn derde jaar 30 weken op stage. Nou kon ik gewoon saai een bedrijf opzoeken in Nederland en daar 30 weken zien te overleven of de uitdaging aan gaan met een ander land en vooral mezelf. Mijn eerste keus was New York; ik wilde al een lange tijd naar The Big Apple maar na vele avonden van CV's sturen en niks terug krijgen had ik besloten om het over een hele andere boeg te gooien. Na de kaart erbij gepakt te hebben en eens goed gekeken te hebben waar op de wereld ik nog allemaal naar toe wilde kwam ik terecht bij Australië. Ik had er al zoveel goede verhalen over gehoord en de foto's die ik van vrienden op Facebook zag waren ook te mooi om waar te zijn. Het proces van CV's sturen begon weer opnieuw maar dit keer kreeg ik al snel een bericht terug dat ze wel interesse hadden. En vanaf daar begon het over en weer ge-email en uiteindelijk had ik zoveel geluk dat ze me uitnodigde voor een Skype interview. Na 10 minuten was het eigenlijk al duidelijk ik zou naar Sydney gaan. Nu is het alleen nog wachten op school en dan kan het regelen van een visum, een verzekering, een accommodatie - en al die andere dingen die je moet regelen om 7 maanden in Sydney door te kunnen brengen - geregeld worden.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2015

Chocola, Chef Koks en een adembenemend uitzicht

17 Februari 2015

Australian Open Surf, Grease & gratis Ben&Jerry's

07 Februari 2015

De reis so far! (12 weken)

25 December 2014

Week 6 / 7

15 December 2014

Week 5
Mandy

Ik ben iemand die de wereld wil ontdekken, ander mensen en culturen wil leren kennen en zoveel mogelijk mooie plekken ziet. Nederland is een geweldig land maar er is zoveel meer!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4714

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 01 Juni 2015

Internship in Sydney

Landen bezocht: